Algemeen |
Een website is het belangrijkste communicatiemiddel voor elk bedrijf!
Elk bedrijf dat (externe) klanten heeft moet communiceren met die klanten. Een website heeft de hoogste beschikbaarheid (24/7) en geeft iedereen dezelfde informatie of functionaliteiten.
Statische en dynamische, makkelijk aanpasbaar of gekoppeld aan uw Back Office. Vanaf 1998 zijn er vele soorten websites door Moviat Automatisering gemaakt.
Moviat Automatisering wil u graag helpen bij de (her)ontwikkeling van uw website. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op. |
Open source |
Er bestaan veel soorten open source website tools waarmee Moviat Automatisering ervaring heeft. Wij kunnen deze pakketten voor u installeren en configureren.
Enkele voorbeelden zijn:
- AdvancedPoll (poll management);
- Mambo (CMS system);
- PostNuke (CMS systeem)
- Typo (CMS systeem)
- Galery (foto galery);
- gtchat (web chat systeem);
- phpBB (web forum);
- osCommerce (webshop);
- phpSurveyor (interviews);
- phpWiki;
- XRMS (CRM systeem);
- etc.
Als we geen ervaring hebben in uw gewenst pakket verdiepen we ons er gewoon in!
Graag maken we gebruik van onze eigen servers waarop we volledige bevoegdheid hebben en zo ook de verantwoording kunnen nemen voor de gewenste werking. Neem contact met ons op voor meer informatie. |
|
|
Vormgeving |
Vormgeving is een van de belangrijke aspecten bij een website. Sexy, mooi, aantrekkelijk, rustig, keurrijk, bescheiden, gebruikersvriendelijk en prikkelend zijn termen die klanten aan ons hebben doorgeven om aan te geven hoe hun website eruit moet zien.
Samen met u bepalen we welke aspecten voor uw website van belang zijn, tenslotte gaat het om respons en zoveel mogelijk kliks. Elke doelstelling trekt aan vormgeving voor resultaat.
Vanuit onze eigen ervaring en kennis kunnen we alle soorten vormgevingen maken. Wilt u een paar projecten zien, overtuig uzelf. Wij helpen u graag, neem gerust contact met ons op.
|
Dynamische onderdelen |
Voorbeelden van dynamische onderdelen van een website zijn: webshop, forum, content management systemen, koppeling back office, serienummer opzoeken (garantiebepaling) of een reserveringsysteem zijn voorbeelden van systemen die we al gemaakt hebben.
Het meten of en wanneer bezoekers terugkomen? Welke pagina's bezoekers bezoeken, content van de website aanpassen voor terugkerende bezoekers n.a.v. hun klikgedrag? Doen we allemaal.
Doordat Moviat Automatisering zelf software maakt kunnen we alle soorten websites makkelijk maken. Neem contact met ons op en daag ons uit met uw wensen. |
Content management |
Moviat Automatisering heeft ervaring met content management systemen (CMS). Met beperkte layout (intact houden voorkant van de website) en complete wysiwyg interfaces. Zowel meertaligheid als dynamische websites kunnen in alle maten en vormen aangeboden worden.
|
|
|
|
Bij aanschaf of gebruik van een website (uw checklist) |
|
Voordat uw website inhoud en vorm krijgt is het belangrijk om een aantal zaken van de te plannen communicatie op een rij te zetten. Hieronder staan enkele aandachtspunten die daarbij van groot belang zijn:
Wat wordt de naam van de website en waar wordt de website gepubliceerd (www.bedrijfsnaam.nl com of anders, ondergebracht op eigen webserver - intranet of internet, communicatie zuil voor b.v. beursstand)?
Voor wie wordt de website gemaakt, wat is (zijn) de doelgroep(en)?
Wat is het doel van de website (enquête, informeren, verkopen, service, naslag, werkgroep server, applicatie server, document systeem, registratie van gegevens (meterstanden, urenregistratie buitendienst, etc.), toegang tot interne email voor medewerkers, applicatie server voor thuiswerkers, etc.?Zijn er meerdere doelen voor (verschillende) doelgroepen?
ResponsWelke soorten respons moet de website opleveren. Welke follow-up moeten we daarvoor intern plannen.
Wat moet er minimaal op te vinden zijn om dit doel te bereiken (documenten verzamelen / illustraties plannen / teksten schrijven)?
In welke structuur moet het gezet worden om het doel te bereiken (probleemstructuur, handelingsstuctuur, maatregelstructuur, ontwerpstructuur, evaluatiestructuur, onderzoekstructuur, beschrijvingstructuur)?
Wat is de huisstijl (kleur, font, logo, witruimte, uitstraling)?
In welke vorm mag de bezoeker contact opnemen (via formulieren, via email, via fax, via telefoon, helemaal niet)?
Moet er ondersteunende informatie verspreid worden (informatiepakket op aanvraag, pdf of andere downloads, bel mij systemen, etc.)?
Koppelingen of interfaces Moet er een database gekoppeld worden (wat moet erin komen, wat is de te verwachten belasting, benodigde opslag capaciteit)? Moet er een koppeling met de Back Office (bedrijfsadministratie) komen (lezen, lezen en schrijven, realtime of via bestanden, wat is het beveiligingsbeleid)?
Vormgeving Wat wordt de uitstraling, structuur van de pagina, moeten er bewegende elementen in, banners, welke mate van speelsheid mag erin zitten, hoe ziet de markt eruit (welke aspecten zijn inherent aan mijn markt). Hoe gaan we de klant prikkelen en hun aandacht vasthouden.Welke websites vinden we mooi en waarom?Welke websites vinden we niet mooi en waarom?
Scripting Moeten er toepassingen geschreven worden en wat is het doel en bereik van deze toepassing (PHP, ASP, ASP.NET, java, javascript, perl, etc.).
|
|
Citaat |
Dat woord 'eigenlijk' zou verboden moeten worden. |
K.L. Poll (1926 - 1990), Cultureel Supplement NRC Handelsblad |
|