Algemeen |
Moviat Automatisering kan u behulpzaam zijn met bepalen van, het ontwikkelen en implementeren van probleem oplossende toepassingen.
Wij ontwikkelen software in Microsoft .NET, Office tools, zoals MS Word, MS Access, MS Excel en open source software.
Interesse of vrijblijvend advies? Laat het ons weten.
|
De kosten vliegen de pan uit |
Maatwerksoftware staat bij velen bekend om de tegenvallende kosten.
Moviat Automatisering kan maatwerkprojecten tegen fixed prijs aannemen. Wij bekijken graag met u wat een maatwerkpakket voor u zal gaan kosten.
Nieuwsgierig, bel ons en maak een afspraak. Wij vertellen u graag meer over maatwerk en de winst ervan.
|
Wanneer maatwerksoftware |
Maatwerksoftware is niet altijd de te nemen weg. Bij veel bedrijfsprocessen waarbij standaard activiteiten uitgevoerd en gemanaged worden is het beter om een systeem als SAP Business One of Exact of vergelijkbare pakketten onder de loep te nemen.
Projectprijzen bij deze standaard paketten voor b.v. 20 gebruikers komen al snel op € 55.000 of meer (exclusief hardware en interne kosten).
Bij specifieke kenmerken van producten of handelingen is het beter om maatwerk toe te passen. Vaak kan voor veel minder van de hierbovengenoemde prijzen veel bedrijfsprocessen zeer strak geautomatiseerd worden. Er kan dan een hoge optimalisatie bereikt worden die direct merkbaar is voor uw klanten.
Koppelingen kunnen gemaakt worden met boekhoudpakketten zodat financiën en de accountant beschikken over hun eigen (standaard) boekhoudpakket.
Staat u voor een project of heeft u wensen, laat het ons weten, wij vertellen graag of maatwerk voor u voordelen biedt.
|
|
|
Voordelen maatwerksoftware |
Aansluiting op processen: gebruikers krijgen enkele schermen die makkelijk te gebruiken zijn en hebben de precieze uitvoer die ze nodig hebben om processen uit te voeren.
Gebruikersgemak: op de schermen staan alleen die velden die ze nodig hebben, niet talloze velden die al dan niet verplicht zijn waar eigenlijk niets mee wordt gedaan.
Effectiviteit en efficiëntie: door de schermen op de processen af te stemmen kan men precies dat doen wat nodig is, in de gewenste volgorde. Dit betekent veel minder fouten (en daarmee veel minder herstelkosten) en daarmee minder mensuren om taken uit te voeren (besparing op mensuren).
Maatwerk: alles is mogelijk! U verzint iets, we kijken samen hoeveel het kost om het te maken en om ermee te werken en u berekent of u daarmee geld kunt verdienen!
Flexibiliteit: verandert er iets dan voegen we het toe. Bij de meeste standaard pakketten geldt de regel: zit het er niet in dan kan het niet. Of het wordt gemaakt maar 4 maanden later komt er een update waarbij het niet meer werkt.
Geld verdienen: de vraag make or buy is een economische vraag. Onze ervaring heeft ons geleerd dat maatwerk in veel gevallen een betere oplossing is dan standaard software.
|
Nadelen van maatwerksoftware |
Complex: om het maatwerkproject succesvol te laten verlopen moet u goed nadenken over uw business. Dit vergt inzet en visie. Alle details moeten uitgewerkt worden en u gaat op voorhand alle processen na op zg. onhebbelijkheden en ongemakken. Dit reflectief proces kan u vele voordelen bieden.
Doorlooptijd: maatwerksoftware heeft een doorlooptijd van ongeveer 6-12 maanden. Het goed invoeren van standaardsoftware duurt vergelijkbaar, je hoort er alleen bijna niemand over praten omdat iedereen denkt dat dit niet normaal is. De volwassenheid van de organisatie zegt meestal niets over de duur of inspanning. Wel het aantal en de complexiteit van de processen.
|
Waarom Moviat Automatisering |
Maatwerk is ons sterk punt. Maatwerk software is een combinatie van ervaring, inleven, adviseren, analyseren, architectuur plannen, bouwen, testen en implementeren.
Daar zijn we goed in! We bouwen al jaren solide toepassingen die voor onze klanten geld op brengen! Oordeel zelf, daag ons uit en neem contact met ons op.
|
|
|
|
Bij aanschaf of gebruik van software (uw checklist) |
|
Wilt u structureel verbeteren of groeien, beantwoord de onderstaande vragen en ga aan de slag. Heeft u hierbij hulp nodig, neem contact op met ons, wij helpen u graag. Voor de selectie van software is het belangrijk dat u goed nadenkt over de functionaliteit en capaciteit waaraan de toepassing moet voldoen. Hieronder staan enkele aandachtspunten die daarbij van groot belang zijn:
1. Hoe ziet de omgeving eruit? |
› |
Welke producten heb ik, hoe moet ik die in de markt plaatsen, welke administratieve middelen heb ik nodig zodat we optimaal aan onze klanten kunnen leveren. |
› |
Welke klanten brengen geld op en welke niet, wie zijn de zeurders en kosten veel tijd? Waar halen we onze winst? Willen we wel alle soorten klanten die we nu hebben ook nog in de toekomst? |
› |
Hoe zitten we organisatorisch in elkaar. Werken we goed en op tijd samen? |
2. Wat doen we allemaal? |
› |
Welke processen hebben we allemaal? Wanneer moet wat gedaan worden? |
› |
Wat doen die, welke informatie hebben ze nodig en wat nemen ze waar? Wat moet ik van dat alles invoeren zodat er niets vergeten wordt en klanten optimaal bediend worden. |
› |
Hoe zit het met de communicatie tussen de processen, loopt alles wel lekker, waarom niet, wat kan ik eraan doen zodat iedereen z'n werk goed kan doen? |
› |
Wat hebben we allemaal aan "makkelijke" spreadsheets gemaakt en wie heeft welke kennis waar een ander geen of moeilijk toegang tot heeft. Wie is er onmisbaar en waarom? Moeten we die kennis niet beschikbaar maken aan anderen en kwaliteit gaan borgen, hoe gaan we dat doen? |
› |
Welke communicatie gaat er van ons bedrijf naar klanten, wat staat daar op, kan de klant daar iets mee? Wat vertellen klanten ons eigenlijk, wat doen we met al die informatie? |
› |
Hebben we een overzicht van alle kosten, waar zitten verborgen kosten, inefficiënte uren, fouten die gemaakt worden die we niet weten (verborgen herstelkosten - of nog erger fouten die niet opgelost worden waardoor we op bepaalde gebieden een slechte naam hebben). |
› |
Welke koppelingen met andere systemen moeten tot stand gebracht worden? |
3. Hoe en wat managen we? |
› |
Welke informatie hebben we om goed te kunnen managen? Doen we daar wel iets mee? |
› |
Kunnen we onze doelstellingen of prestaties meten? Hebben we voldoende informatie om nieuwe doelstellingen te initiëren? |
› |
Hoeveel offertes worden er door verkoop aangemaakt? Hoeveel lopende orders hebben we? Waarom duurt het zo lang voordat een order is afgehandeld? Waar zitten in de processen de knelpunten? Hoe groot zijn die knelpunten eigenlijk, wat kosten ze ons (om ze dagelijks op te pakken en te monitoren)? |
› |
Zijn de medewerkers tevreden met de huidige automatisering, wat schort eraan? Weten ze dat wel of berusten ze zich in hun ongemakkelijkheden en valt het niet eens meer op wat voor extra kosten die werkwijze met zich meebrengt? Kan het niet allemaal makkelijker? Komt het door bepaalde klanten die meer eisen dan we eigenlijk kunnen, moeten we daar niet iets aan doen? |
› |
Heb ik nog een goed gevoel met de business? Welke kerncijfers wil ik zien om dat te versterken. |
› |
Welke innovaties hebben we gehad de afgelopen jaren, hoe hebben we die geïmplementeerd? Zijn we echt efficiënter en effectiever gaan werken? |
|
|
Citaat |
De intellectueel is de geleerde die zijn bevoegdheid te buiten gaat. |
Jean-Paul Satre (1905 - 1980) |
Kwaliteit en onderhoud |
Wij willen dat onze pakketten u helpen met uw processen. Kwaliteit is, vinden wij, een zaak van ons en onze klanten. Natuurlijk beseffen we ons dat uw markt verandert, uw producten of de processen eromheen evolueren.
Daarom hebben we een onderhoudscontract voor al onze klanten waarin ruimte is opgenomen om kleine veranderingen gratis te laten uitvoeren. Als er grote functionele aanpassingen gevraagd worden zijn we bereid die tegen gereduceerd tarief uit te voeren. Wij willen maatwerksoftware maken die blijft werken. |
|